رشد کودک در 7 تا 8 ماهگی

وزن، قد و دور سر کودک شما از زمان تولد در معاینات دوره ای توسط پزشک وی اندازه گیری شده و روی چارت رشدی وی قرار میگیرد.اگر شما سوال یا نگرانی در مورد وضعیت رشدی فرزند خود داشته باشید اولین جایی که بایستی نگاه کنید به چارت رشدی وی میباشد.

زمانی که چارت رشدی کودک خود را به کمک پزشک وی بررسی کنید میتوانید نسبت به روند رشد او در مقایسه با خودش از ابتدا قضاوت درستی داشته باشید .

تا زمانی که رشد کودک شما روی منحنی به خوبی پیش رود به احتمال زیاد جای نگرانی وجود ندارد. اگر فکر میکنید رشد کودک شما کمتر شده یا کاهش پیدا کرده است، پزشک از شما سوالات زیر را خواهد پرسید:

ایا کودک شما بیمار بوده است؟

اگر کودک به مدت چند روز به طور مثال به علت استفراغ و اسهال نتواند به خوبی غذا بخورد دچار کاهش وزن خواهد شد که با بهتر شدن حال عمومی مجدد به وزن قبل باز خواهد گشت .

ایا کودک شما فعالیت زیادی دارد؟

به طور مثال خزیدن یا چهار دست و پا رفتن منجر به مصرف کالری در کودکان شده و بنابرین افزایش وزن با شروع فعالیت قابل توجیه نخواهد بود.

ایا کودک شما حین غذا خوردن مرتب بازیگوشی می کند مثلا قاشق را مرتبا به زمین پرتاب می کند؟

به این نکته دقت کنید که دنیای اطراف کودک برای وی هیجان انگیز بوده و او هر روز در این دنیا به نکات جالبی دست پیدا میکند.

ایا شما از مواد غذایی مقوی و مغذی استفاده می کنید؟

با افزایش سن کودک شما میتوانید از مواد غذایی متنوع با طعم های مختلف استفاده کنید. اگر کودک شما از غذایی که شما برای وی درست می کنید استقبال نمی کند می توانید با تغییر در طعم و ظاهر غذاها علاقه وی را تا حدی جلب نمایید

تهیه شده توسط : دکتر سارا نخعی زاده – متخصص کودکان و نوزادان

اسفند ۱۳۹۵

پرسش جدید

فرم ارسال پرسشهای والدین کودکان